Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Milí čtenáři mého blogu, děkuji všem za příspěvky i za ty nesouhlasné, život máme jen jeden a všichni jsme lidmi bez rozdílu. Bůh vám žehnej.

0 0
možnosti

schvalne jsem sem vlez i dneska a cekal jsem, ze se v diskuzi objevi i pan rom Horvath. ocekaval jsem, ze bude v diskuzi reagovat na to, jak lide komentuji jeho rozdelovani cikan/rom --- rad bych se toho docet, pane Horvathe

0 0
možnosti
Foto

P72e15t91r 12O74m75e70l28k25a

29. 4. 2017 11:56

Taky jsem nakoukl. Ale pochopte, pan Horvath je rom a má v tom jasno, tak proč by reagoval na něco, co popírá to, co napsal. :-)

0 0
možnosti

Jednou jsem na vojne rekl ciganovi, aby neciganil (u nas na Morave znamena "nelhal") a zaskocil jsem tim sam sebe:)) I ten cigan byl z toho vedle sebe. Ale rozumeli jsme si;))

0 0
možnosti

M75i44l54a22n 75R24a78d22e71k

28. 4. 2017 21:57

Cikan originalne neznamena spinavec ani zlodej, to se vzilo az nedavno

0 0
možnosti

jak je možné, že Českoslovenští romové získali výjezdní doložky??? Jsou někde dsotupná jejich jména? Museli kolaborovat s režimen, jinak by tam nikdy nemholi vyjet.

0 0
možnosti

R^ Moc hezky napsáno. Nicméně líbila se mi paní v Prostřenu z Liberce, co tento týden vyhrála a řekla:"Romové si říkaji ti špatní z nás a my inteligentní si říkáme cikáni." :-) Bylo to od ní moc milé a upřímné. Osobně mám romské přátele, co se za výraz cikáni taky nestydí a sama moje kamarádka o sobě řiká, že je cikánka :-). Myslím, že obě pojmenování Vašeho etnika jsou přijatelné a nemusíte se proti výrazu cikám někteří tolik vymezovat a zlobit. Mě je to sympatické třeba v písničce Cikánko ty krásná a v jiných dílech literárních, hudebnich atd. i z historie. Osobně mám za to, že lidé se mají soudit podle skutků a chováni, ne podle čehokoli jiného. To, že úroveň intelektuální, pracovní, duchovní a morální romské menšiny neustále roste, je v poslední době už hodně poznat. Budou-li romové žít stale slušněji a smysluplněji v naší společnosti, věřte, pane Horváthe, že je nikdo nebude urážet a hanlivě nazývat a že i jim časem přijde slovo cikán normální a nijak pohoršujicí. Děkuji za pěkný blog a vše dobré všem dobrým romům, čechům, moravanům, slovákům. ... a třeba i cikánům, komu to nevadi:-)

0 1
možnosti

A98d55a49m 13R19y62c81h18l79ý

28. 4. 2017 20:23

Ale oni to většinou jsou zloději špinavci a povaleči, takže čest svému jménu dělají.....těch co žijí slušně a pracují je mizivá menšina...bohužel

0 0
možnosti

To by mě fakt zajímalo, proč si cikáni, se kterými jsem si, bez jakýchkoliv předsudků, hrál na sídlišti, říkali cikáni. Proč se kamarádka z VŠ označovala za cikánku?

Co nám to, sakra, valíte do hlavy?

4 0
možnosti
Foto

Diky za článek. Poučil jsem se a dal jsem Vám karmu. Je to Váš úhel pohledu a asi jste to prezentoval celkem objektivně a správně.

Přeji Vám i celé romské menšině, aby se vám vedlo stále lépe. Bude záležet jak na vás, tak na tom, co vám většinová společnost dovolí. Mnoho úspěchů.

3 0
možnosti
Foto

Slovo Cikán je odvození z perského ciganč (hudebník, tanečník) nebo asinkan (kovář). Pojem Romové, používaný od roku 1971 je užíván souhrnně, nerespektuje existenci jiných skupin cikánského národa.Chodím k holiči a je to cikán. Sám říká já nejsem Rom, já jsem cikán.

5 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS