Jan Horváth

Nejsem rasista,ale

7. 07. 2013 11:02:00
Známe to všichni, oblíbené rčení mnoha českých občanů.Nejsme rasisti, ale Romy nemusím.Důvod ? Kradou, jsou hluční,nechtěji makat..

Je to opravdu tak? Neléčíme si svoje mindráky a flustrace,vlastní chyby a prohřešky nesprávným směrem ?

To ,co je děje na budějovickém sídlišti Máj jsem zažil před několika roky zde v litvínovském Janově. Na rozdíl od Máje tu žije několikanásobně víc Romů.Mají své problémy a starosti jako každý jiný. Život je moc těžký žít v jiné barvě kůže. Ve společnosti, kde být odlišný, kde se pořádají protiromské pochody a demonstrace je opravdu moc těžké žít.

Celý svůj život pracuji, je mi 53 roků a viděl jsem kus světa. Všude jinde ke mě přistupovali jako rovný k rovnému. Nikdo na mě nehleděl jako na exota, skrz prsty. V Londýně jsme viděl na největším náměstí Picadily circus stovky lidí ,chovali se k sobě slušně, na každém rohu zněly písně a lidé poslouchali,tančili a veselili se.

V Itálii, kde jsme pořádali v jednom větším městě romskou výstavu jsme taktéž nepocítili nijakou nevraživost a zášť,naopak. Ve Švédsku,kde jsem byl týden jsem se cítil jako doma. Ve Francii taktéž.

Na rozdíl od rodné vlasti, kde mi denně mí čeští spoluobčané dávají najevo, že jsem nežádoucí.Aniž by mě znali, můj život,práci a rodinu mě odsuzují za činy,které jsem nespáchal.

Hodně lidí má předsudky, dědí je z generaci na generaci. Je to jako rakovina, která se nedá léčit.

Vyřvávají Čechy Čechům - směšné, když naše vlast je v Evropské unii, kdy můžeme jezdit do světa. Křičí Cikáni do práce a sami nemají do čeho píchnout.

Proboha lidi, vzpamatujte se! Každý máme problémy a starosti, dnešní svět je už takový,bohužel.

Je nám určeno žít spolu - jekhetane, žít spolu neznamená pořádat hony na lidi, demonstrace. K čemu to?

Je nutné vést dialog a řešit vše diskusí, v klidu a míru. Myslíte si, že tím, že vystěhujete všechny z nás budete šťastnými?Bude chleba nebo pivo levnější? Nebuďte naivní. Svět je barevnej a patří všem.

Přestaňme se vzájemně osočovat a jednejme s rozumem.Historie se nesmí opakovat. Kolektivní vina tu už jednou byla a výsledek ? Miliony zmařených životů. To chcete ? To chceme ?

,

Autor: Jan Horváth | karma: 17.40 | přečteno: 2128 ×
Poslední články autora