Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

já Vás moc zdravím, a jen k tomu Vašemu blogu dodám... celé dětství v Rokycanech mám o tom i blog Bolavěkrásný cikánský dušičkový Rokycany...závidím vám nadání zahrát na housle, jako to nikdo neumí, závidím vám rytmus v těle, závidím vám rodinnou soudržnost která je u vás zcela samozřejmá, závidím vám vpodstatě vaši svobodomyslnost... vím, že to schytám...mám ráda paní liškovou, která svého času velela nemocniční kuchyni a fungovala jako velká(cikánská) máma pro všechny nešťastný bílý holky, co k ní v plášti sester a mladých kuchařek našly cestu, Mám v srdci úžasný koncert V Písku až do noci, kdy saxofonista Štěpán Markovič s cikánskou kapelou roztancoval Písek a jako chlap celého světaznalý, co hrál i prezidentům, furt zdůrazňoval vůči talentu vašeho etnika pokoru...a protože to nemáte lehké, každému, kdo se snaží, jako každému, kdo se snaží, držím palce...a že to pojmenování mám asi špatně? nezlobte se;-)... myslím, že je vidět, že zas tak zle to nastaveno nemám. Holt zvyk slov:).

6 1
možnosti
Foto

P38e19t34r 16O92m18e28l64k34a

28. 4. 2017 14:46

Měla bys ten název blogu opravit,,,, ;-).

1 0
možnosti
Foto

Zevšeobecňovat není správné, ale ať autor zkusí kolik procent Romů je zaměstnaných, vystudovalo střední a vysokou školu, se zájmem studuje školu základní, trénuje nějaký sport k dosažení špičkové úrovně, prostě kolik Romů má zájem se jakkoliv uplatnit v životě, aby bylo soběstačných a nikoliv závislých na dávkách sociálních úřadů. Až si to spočítá, tak procento bude tak vysoké, že výsledek bude zevšeobecněn.

9 0
možnosti
VH

Abychom předešli omylu:

Původní význam slova cikán nebyl "zloděj, povaleč, špinavec". Původní význam byl právě název etnika. Proč asi ten citovaný význam.

Abych byl dobře chápán: žil jsem v Karlíně. Žili jsme s etnikem, pro nejž jsme měli společné pojmenování (my i oni): cikáni. Nikdo jsme ho nepociťoval hanlivě. A už vůbec jsme ho nechápali ve významu Ottova slovníku. Byli čistotní, pracovali. Snad jen jejich nadměrná hlučnost budila pohoršení.

Nevím, proč je najednou vetšina cikánů jiná (ano, vím že ne zdaleka všichni, ale opravdu se zdá, že většina).

4 0
možnosti
Foto

za hanlivé přídomky si mohli cikáni sami. Zákon Vogelfrei, na základě kterého je mohli lidé už v 17. století v Německu i Rakousku-Uhersku beztrestně střílet stejně jako ptáky nebyl přijat z nějaké chuti je pobíjet. Už tehdy si s nimi státy nevěděli rady. Toulali se krajinou a páchali zvěrstva. Je třeba dodat, že zabito jich bylo bílými velmi málo. Lidem nebylo zabíjení cikánů po chuti, i když oni na svědomí měli vražd dost. Zákon dokázal, že odešli do jiných zemí, kde neplatil.

4 0
možnosti
TB

Řekl bych to asi takto. V Indii kdysi žilo 6 etnik, pak se rozprskly do světa a usadili se po celém světe. jednim z etnik byli Romové. bylo dokonce psáno, že etnikum Romové patřilo k nejmenším vůči těm 5. Takže nazývat oněch 6 etnik podle jednoho,notabene, nejmenšího je zavádějící.

Ale je taky psáno, že i sami Romové mají o sobě zajímavé názory. Už jsem to tady jednou psal. Můj kamarád seděl s jednim takovým seděl v hospodě a přišla řeč i na jejich etnikum. A ten dotyčný začal nadávat na Romy a můj kamarád mu pravil, že je taky Rom. A on na to, né já jsem cikán, Romové jenom natahují ruce pro peníze, já jsem cikán a pracuji, oni nepracují

9 0
možnosti
MS

Díky za objasnění vzniku názvů Cikán a ROM. R^

Pokud jde o tu údajnou diskriminaci Romů, protože si nemohou najít dobře placené místo, má to jednoduché vysvětlení - nemají čím konkurovat na trhu práce, protože nemají vzdělání. Kopáčů je potřeba čím dál tím méně. Ale to je hlavně jejich problém, nelze z toho vinit společnost. Ze svého okolí znám dva Romy, kteří mají maturitu a tím pádem i zaměstnání, přiměřené jejich vzdělání, takže o nějaké diskriminaci nemůže být řeč.

7 1
možnosti
VM

V94á28c30l92a63v 90M25a97c23h

28. 4. 2017 13:24

A slovo "gádže" mám vnímat jak??

2 0
možnosti

Pane Horváthe, i když Vám dá se říct rozumím, tak s Vámi nesouhlasím.

Posuďte sám: Gypsy - anglicky mluvící země, Dánsko, Zigeuner - Německo, Holandsko, Gitan - Francie, Ciganin - Bulharsko, Zingaro - Itálie, Cigány - Maďarsko, Cygan - Polsko, Cyganskij - Rusko, Cigano - Portugalsko, Gitano - Španělsko, Tigan - Rumunsko...

Tak nechápu, o co Vám jde. Nikde žádný Rom. Já když slyším Rom, tak začnu hledat cdéčko:-). A jistě máte dobrý sluch, jak je u Vašeho etnika zvykem. Cikánská hudba je prostě krásná cikánská hudba - to zní. Ale romská? Takže nechte to tak. Jak napsal pan Omelka. Změnou názvu etnika se nic nezmění - chce to usilovnou práci.

18 0
možnosti
Foto

P74e52t39r 40O53m13e74l94k12a

28. 4. 2017 13:11

Přesně jako pan Valíček to vnímám i já . Měl jsem a mám několik kamarádů cigánů a nikdy nebyl žádný problém je vzít třeba do uličního fotbalového mužstva. Dnes někteří podnikají, jiní chodí normálně do zaměstnání. Vždycky, když padla debata na téma jestli rom nebo cigán, tak se smáli a říkali že jsou a budou vždycky cigáni a nikdy by se za to označení nestyděli. Přejmenováním se nikdo nestane lepším. Ti co jsou špatní, zůstanou špatnými, ať už jsou romové nebo cigáni.

12 0
možnosti
MV

nebo gádžové, Petre

3 0
možnosti
KK

Cikáni se dělí na různé kmeny. Roma, Sinti, Manuši,.... a ještě pár jiných

To vše jsou cikáni.

3 0
možnosti

Upřimně děkuji za vysvětlení. Budu to respektovat. Ale "cikán" ve mně vzbuzuje pozitivní emoce. Mladé cikánky jsou hezké holky!

:-)

0 0
možnosti
KK

Jenže strašně rychle zestárnou. A co potom s nima.

1 0
možnosti
  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1625x
člověk , který je originálem,nikoliv kopií. Miluji život a ctím životy druhých lidí.